• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 36531965 026

اهمیت مکمل فیبر در بدنسازی

فیبر را می توان جز مهم غذای انسان دانست. هر انسانی به یک رژیم غذایی سالم برای داشتن زندگی سالمی نیاز دارد. یکی از این اهداف این است که خوردن چربی‌های اشباع شده را به حداقل برساند. زیرا این قبیل روغن‌ها سلامت سیستم تنفسی را تضعیف می‌کنند. این امر در میان ورزشکاران که به سیستم تنفسی قوی تری احتیاج دارند، بیشتر نمو پیدا می کند.

فیبر چیست؟

نوعی از کربوهیدرات بوده که در سیستم هضم بدن شکسته نمی شود و قابل هضم نیست ولی نقش بسیار مهمی در سلامت افراد بازی می کند. فیبرها در تنظیم قند خون و جلوگیری از دیابت و کاهش میزان کلسترول بد خون موثر می باشند. تحقیقات نشان داده که یک رژیم غذایی حاوی فیبر با افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. فیبر در تمام مواد غذایی گیاهی از قبیل میوه و سبزیجات، غلات و… وجود دارد.

به طور کلی منابع فیبردار به دو دسته تقسیم می شوند

  • فیبرهای قابل حل در آب
  • فیبرهای غیر قابل حل در آب

فیبرهای حل شدنی به اسیدهای چرب چسبیده و زمان خروج مواد غذایی از معده را به تعویق میاندازد و بدین ترتیب شرایط آزاد شدن قند و نیز جذب آن را کندتر می کند.
این قبیل مواد حاوی مقدار کمی کلسترول نوع بد هستند و بدین ترتیب احتمال ابتلا به بیماری های دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهند. از جمله مواد غذایی حاوی فیبرهای حل شدنی می‌توان به آلو، هویج، جو دو سر، نخود فرنگی، گلابی و …اشاره نمود

فیبرهای حل نشدنی دارای خواص جذب کننده آب منفعلی هستند که زمان گذشتن مواد غذایی از روده‌ها را متعادل‌تر می‌سازند. در مورد مواد غذایی حاوی فیبرهای حل نشدنی می‌توان آجیل‌ها، پوست سیب زمینی، کرفس، لوبیا سبز، سبوس گندم ،غلات کامل و… را نام برد.

کارکرد فیبرها برای بدنسازان

چربی‌های موجود در رژیم غذایی برای بدنسازها مفید هستند. بیش از حد بودن کالری دریافتی به افزایش سالم، حجم عضلانی منجر نخواهد شد. در صورتی که یک رژیم غذایی با چربی کم و غنی از کربوهیدرات‌ها این امر را محقق خواهد ساخت، فیبرها به چربی موجود در مواد غذایی چسبیده و آنها را با خود از بدن خارج می‌نمایند. بنابراین حتی اگر قرار شد که خودتان را مهمان یک وعده غذایی چرب و چیلی کنید پس حتما پودر مکمل فیبر شرکت به تام پودر  را در انتها به منظور خنثی سازی بخشی از چربی موجود در آن وعده غذایی میل کنید.

علاوه بر این مصرف فیبرها زمینه را برای مهیا شدن محیط آنابولیکی در بدن فراهم می‌سازد و توام با آن شرایط جذب بهتر مواد غذایی را از طریق دیواره‌ روده‌ها  به وسیله جدا سازی مواد غذایی هضم نشده تامین می‌نماید که این امر برای رشد سالم‌تر حجم عضلانی بسیار مهم و کلیدی است.

زمان مناسب خوردن مکمل های بر پایه فیبر برای بدنسازان

بهتر است از خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر در وعده غذایی پس از تمرین اجتناب کنید. چون که در این هنگام بدن به انرژی جهت ریکاوری و رشد عضلات نیاز دارد و این زمان دقیقا زمانی است که باید خون را با گلوکز حاصله از کربوهیدرات‌ها دریافتی پر کنید. فیبرها در این موقع دقیقا برعکس عمل می‌کنند و سرعت هضم غذا را کاهش می‌دهند.

توصیه می گردد زیر نظر مربی یا پزشک، خرید مکمل های بر پایه فیبر را از مراکز معتبر تهیه و تجربه کنید.

logo-samandehi

اطلاعات تماس

۳۶۵۴۸۰۹۲  ۰۲۶

۳۶۵۳۱۹۶۵  ۰۲۶

 فکس : داخلی ۲

 

 

 

تعداد بازدیدکنندگان

1801133
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
تمامی روزها
160
432
2032
3289
10237
1777794
1801133
Your IP: 35.173.234.140
2019-11-22 09:03